Träning, början och månadsrapport

Jag tecknade medlemskap på sats för en månad sedan och tänker peppa mig själv med att göra ett inlägg varje vecka om hur det går ;)
 
 
Jag började med att köpa träningskläder och det var det roligaste med att börja träna 

En träningsbehå, mycket nödvändig för att undvika att saker hoppar haha
 
Min är rosa

Och så ett par byxor
 
Och skor förstås

Bilderna är från internet men snarlika      
 

Själva träningen var inte lika rolig, i alla fall inte de första två veckorna, så här i sommartider är det nästan bara "proffsen" som fortsätter träna och jag tyckte det stod "klumpig, ovig nybörjare" skrivet över hela mig
 
Men jag kämpade på
 

Summering efter en månads träning:
Viktnedgång 0,5 kg (suck)
Minskning av fett: något
Magmuskler: Ja
Benmuskler: Ja
Rolighetsfaktor: stigande
 
Tränar du något och i så fall vad?

Jag har haft en träff med PT (personlig tränare) det ingick i medlemskapet och det påminner mig om den här roliga historien som får avsluta mitt inlägg

Kära dagbok,
Jag fick ett träningskort av min make till födelsedagspresent! En veckas introduktionskurs med en personlig tränare. Jag ringde till gymmet i går och bokade upp mig och började i dag. Min PT heter Carlos och han är en 26-årig aerobicsinstruktör som jobbar extra som modell för badkläder! Jag är så entusiastisk må du tro! Nu skall jag komma i form!
Carlos sa att jag skulle föra dagbok under min introduktionsvecka, så här kommer min färd mot den perfekta kroppen.

Måndag
Jag vaknade klockan 6:00. Lite svårt att komma mig ur sängen, men det var väl värt det när jag kom till gymmet och fann Carlos väntandes på mig. Han är en riktig grekisk gud, underbara ögon och ett bländande vitt leende. Woohoo!

Carlos gav mig en rundtur i lokalerna och visade mig hur maskinerna fungerar. Efter träningen tittade jag på då han drog ett aerobicspass. Mycket inspirerande!

Carlos var så uppmuntrande när jag gjorde sit-ups. Jag fick verkligen kämpa hårt eftersom jag hade en sån träningsvärk i magen efter att ha gått och hållit in den under hela tiden han var i min närhet.

Detta kommer att bli en fantastisk vecka!

Tisdag
Väckning 6:00. Jag hällde i mig en hel kanna kaffe innan jag till slut kom ut genom dörren.

Carlos bad mig att ligga på rygg och pressa upp en tung stång i luften, och sen satte han vikter på den!

Mina ben var lite vingliga på löpbandet, men jag klarade de två kilometrarna! Heja jag! Carlos leende gjorde att det var värt all möda.

Jag mår så bra! Detta är en helt ny livsstil för mig.

Onsdag

Det enda sättet jag kan borsta mina tänder på är genom att lägga tandborsten på handfatet och flytta min mun fram och tillbaka över den. Jag tror jag har ett bråck i båda bröstmusklerna. Det går att köra bil, så länge jag inte försöker styra eller stanna.

Carlos var lite irriterad på mig i dag och sa att mina skrik störde de andra gymmedlemmarna. Hans annars så KÄCKA röst blev nasalt gnällig och mycket irriterande.

Det gjorde jätteont i bröstet när jag gick på löpbandet så Carlos satte mig på trappmaskinen. Varför i helvete uppfanns en maskin som simulerar en aktivitet så gammalmodig som hissar? Carlos sa att det skulle hjälpa mig komma i form och njuta av livet. Han sa något annat skit också.

Torsdag
Rövhålet med vampyrtänderna gav mig ett hajleende i morse när jag kom till gymmet en halvtimme försenad - det tog så lång tid att knyta mina skor.

Vi skulle träna med hantlar i dag. När han inte såg, sprang jag och gömde mig på toaletten. Han skickade nån spinkig kärring för att leta reda på mig och som straff satte han mig på roddmaskinen - som jag sänkte.

Fredag
Jag hatar den där jäveln Carlos mer än någon människa någonsin hatat en annan människa! Dumma, spinkiga, anorektiska lilla skitaerobicsinstruktör! Om det fanns någon del av min kropp jag skulle kunna röra utan att uppleva denna outhärdliga smärta så skulle jag slå honom med den.

Carlos ville att jag skulle jobba med mina triceps. Jag har inga triceps! Då blev det löpbandet som kastade av mig så att jag landade på nån slags kost- och hälsoinstruktör. Varför kunde det inte ha varit någon mjukare?

Carlos: om du inte vill få bucklor i golvet, ge mig för fan inte en skivstång eller något som väger mer än en smörgås!

Lördag
Satan lämnade ett meddelande på min telefonsvarare i morse och undrade med sin retsamma, gälla röst varför jag inte dök upp idag. Bara ljudet av hans röst fick mig att vilja slå sönder svararen, men jag orkade inte ens lyfta fjärrkontrollen och tvingades ligga elva timmar i sträck och se Väderkanalen.

Söndag
Jag har bett kyrktaxin att hämta mig till gudstjänsten i dag så jag kan tacka Gud för att denna vecka är över.

Jag hoppas att min man kommer att välja en trevligare present till mig nästa år, tex en rotfyllning eller en livmoderoperation.

Om Gud hade velat att jag skulle böja mig, hade han spridit ut diamanter över hela golvet!
 
1 Jennie Lenita:

skriven

Men vad du är duktig! Själv har jag inte tränat något, jag gillar inte det för fem öre, haha. Eller ibland tar jag en promenad i all min egna lugna ro, bara för att fläktas lite, inget för träningen skull, enbart för egentids skull :D Jag har gått ner -11kg enbart att äta mig ner i vikt :) Jag älskar mat och det har jag kunnat njuta av samtidigt som jag har gått ner i vikt, fått hälsa och energin tillbaka :)

Svar: Oj då, hur har du lyckats med det? det låter ju toppen att äta sig ner i vikt
wildvuxen.blogg.se

2 Natahlie:

skriven

Men vilken fin blogg! :)
Kika gärna in på min, och delta i veckans blogg. Kram <3

3 Jennie Lenita:

skriven

Jag började äta strikt LCHF , ändrade livsstilen helt och fick massor utav det :) Min hälsa blev så pass bättre att jag slapp operation och alla värden så toppen ut :)

Svar: Men så bra! Vart vänder man sig om man vill testa LCHF? jag vågar inte riktigt prova genom att bara googla, har du något tips på en bra sida?
wildvuxen.blogg.se

4 Jennie Lenita:

skriven

Det är ganska enkelt med LCHF då man utesluter allt med socker att göra. Men rekommenderar denna sida som förklarar riktigt bra vad lchf är http://www.kostdoktorn.se/lchf. Jag använder också denna sida för recept http://56kilo.se/ samt hennes app i telefonen :)
Första veckan gick jag ner hela 3,5 kilo! Helt otroligt hur mycket bättre man mår med denna kost och all den goda maten förstår ;)

Svar: Tack! jag ska verkligen pröva detta :)
wildvuxen.blogg.se

5 tinabanck.blogg.se:

skriven

Duktigt! Träning är skoj. :)

6 Jennie Lenita:

skriven

Följer du exakt allt du får äta så kommer du märka en snabb förändring. Ibland kan det stanna upp men man måste ha tålamod och låta det ta den tid det tar. Hälsosammast är att gå ner sakta i vikt. Första två veckorna kan gå fort och mycket ner. Värt att prova om det passar en, för sen när man har provat så vet man om man gillar det och hur det känns :)

Kommentera här: