Flykt till havet

Jag hade inte alls tänkt att sola eller bada idag utan städa och klippa gräs och buskar. Vilket jag gjorde men eftersom jag är allergisk mot gräspollen så är det inget nöje att klippa gräset precis
 
Efter klippningen var näsan helt igentäppt och kliade, och ögonen röda trots massor av sprej och droppar mot allergi jag var förtvivlad, tills jag kom på att jag kunde åka till havet!
 
 
Efter en halvtimmas frisk havsluft började jag må mycket bättre
Pojkarna valde att stanna hemma så jag satt och läste, efter en stund anslöt en vän och vi satt och pratade och badade och åt glass och livet kändes skönt igen
 
 
 
 
När jag kom hem började det klia igen men inte lika mycket. Tyvärr blir jag konstig av allergimedicin, trött och liksom avskärmad, därför använder jag bara droppar och näsprej. Det räcker inte riktigt.
 
Man kanske skulle bo vid havet?

Kommentera här: