På Orust

Jag har haft två sköna dagar på Orust, vi hade turen att få våra utbildningsdagar i denna härliga miljö.....
 
 
 
 
 
En glimt av mitt rum
Från upplevelsepromenaden i naturen
 
Vi åkte tidigt i går morse med en något förvirrad busschaufför som först körde förbi oss och sedan glömde att hämta upp folk på en annan plats, så att han fick köra tillbaka, men vi kom fram i alla fall, till slut

Efter att ha arbetat hela dagen med våra mål så var det dags! jag passade på att bada i havet för att sedan slänga mig i bubbelpolen och så höll jag på ett tag, underbart skönt och glad stämning förstås ;)

Efter detta var det dags för middag, jag hade onda aningar, jag brukar inte gilla den här typen av middagar, ljudnivån brukar vara hög och man får vänta länge på maten och mycket riktigt
Vi började äta klockan sju middagen höll fortfarande på tjugo över nio då jag gav upp, skippade kaffe och efterrätt för att fly fältet hur kan en middag vara i dryga två timmar?!? hur?
Jag försökte verkligen sitta kvara till slutet eftersom jag precis börjat på en ny arbetsplats och inte ville utmärka mig men det finns gränser...
 
Trots middagen så hade vi riktigt trevligt och de två sista bilderna är från en upplevelse av att skapa med naturmaterial som vår ateljérista tog med oss på (förskolan är reggio emilia inspirerad) det var intressant
 
Men, det är skönt att vara hemma igen!
1 Skogsraah ☾:

skriven

Så härligt det ser ut :)

2 Liene Svärd:

skriven

sv: Har fler katter som kommer komma upp nån gång :)

Jättevacker miljö!

3 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Såg och lät helt underbart ju! :)

Svar: Det var det, en liten minisemester trots jobb :)
wildvuxen.blogg.se

4 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Såg och lät helt underbart ju! :)

5 MATILDA ROSQVIST:

skriven

Vad fint! :)

6 Anonym:

skriven

Vilken härlig plats! :D Men ja, att middagar ska dryga ut i flera timmar är också något jag inte står ut med .... :P

Svar: Jag är själv utbildad gymnasielärare (med ett examensarbete kvar, därav jobbet som skolfotograf) och kan mycket väl förstå att skolfotografen inte är engagerad alla minuter på dygnet. Men det är inte så konstigt, när man fotar samma sorts bilder på flera hundra elever om dagen. Nu har jag varit på utbildningen i exakt en vecka - och mycket känns stressigt, man har inte alls mycket tid att arbeta med. En elev ska man fota porträtt på på EN minut. Idag testade vi med varandra och tog tiden. Och utrustningen väger 70 kilo. Man ska vara på plats kanske vid 7 på morgonen, se till att man hittar och blir insläppt i rätt lokal. Rigga upp utrustningen på cirka 1 timme innan man ska börja fota... Ja, med andra ord - det är ett slitigt jobb. Men jag hoppas innerligt att det blir roligt också :)

7 Adine:

skriven

Det var jag som kommenterade ovan :)

Svar: Oj det låter som hårt slit, men det kan säkert vara roligt också :)
wildvuxen.blogg.se

Kommentera här: