Musi(s)k magi

Jag älskar musik! det finns nästan ingenting som går upp mot lyckokänslan, glädjen och energin jag får!
allra allra bäst är att susa fram i bilen med högtatalarna på max och bara vara..musik
 
Det är inte förrän i vuxen ålder som jag upptäckte musiken, jag fann rocken och blev frälst! där den mesta popmusiken bara framstod som menlös och ointressant fann jag att rocken har en själ, har du aldrig lyssnat på rock eller tror att du inte gillar det, ge den en chans
Här är min spotifylista : Rock
 
Jag gillar även ett fåtal andra artister som eminem, men, det mesta är rock :)
 
Musik ordet härstammar från grekiskans mousikē [μουσικη] Det grekiska ordet syftar på Muserna, en grupp gudinnor som ansågs inspirera och beskydda diktning, tonkonst, bildkonst, dans och kroppsövningar samt andlig bildning i antik mytologi.
 
Jag hörde en låt på bandit för ett tag sedan och sen dess har jag haft den på hjärnan, jag kunde bara inte hitta den, förrän idag! 
 
Här är några favoriter på youtube, ifall du inte har spotify
 
Låten jag letade efter:
 
Den här bubblar av härlig busig energi

Electric Six - Gay Bar

 
och så en lugn låt som bara är så skön
Vad tycker DU om för musik? publicera gärna en länk till din spotifylista i kommentaren! eller länka till eget musikinlägg :)
 
 
 
 
 
 
1 MATILDA ROSQVIST:

skriven

Hej tjejen hade du kunnat hjälpa mig att rösta på mig här: http://missglossy.se/entry?id=454 det tar typ 1 sekund! Jag hade verkligen varit SÅ tacksam!!! :D kram!

2 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

skriven

Jag är verkligen allätare när det kommer till musik :)

sv: Måste vara jätteskönt att vara där på vintern, mysigt att sitta i en varm pool :) Jag har varit på Kosta Boda Art Hotel Spa under vintern, där vi satt utomhus i en varm pool mitt i vintern, så härligt :)

Kommentera här: