Värsta trafikdårarna

 
Vad hatar du mest i trafiken? vad gör dig galen och får hornen att växa ut? och hur beter du dig när du blir förbannad i trafiken?
 
Jag har kört bil dagligen i flera år och är en van förare, jag gillar att köra fort, men inte galet fort bara normalt fort. Jag hatar med innerlig passion alla semesterchaufförer som är ute nu! de kryper fram i 60 på 70 väg, de kramar ratten som vore den en nalle och kör som om de hade ägg under gaspedalen det är outhärdligt
 
Jag har varit ute och kört en hel del nu i Juli och varje gång hamnar jag bakom minst en sådan förare, min teori är att folk vågar ta bilen nu när det är torrt på vägarna samt att de är turister som inte hittar. De senare bromsar gärna in plötsligt, utan att blinka så att man närapå hamnar i bagageluckan på dem SUCK
 
Ovanstående är självklart nummer ett på min lista men som god tvåa kommer
 
Galna cyklister
Galna cyklister har helt missat det där med att stoppplikten för bilister inte gäller när de cyklar över övergångsstället! I full fart gasar de över utan att slänga ett öga på trafiken och jag har fått panikbromsa mer än en gång...Som nummer tre kommer

Ouppmärksamma gångtrafikanter
Utan ett öga på trafiken korsar de här galningarna vägarna på fel ställe medan de pratar i mobilen, med väninnan eller rättar till filten i barnvagnen(!) det har hänt att jag tutat på dessa människor varpå de blir arga för att jag just räddat deras liv
 
Vad jag gör
Inte så mycket som jag vill haha, det har hänt att jag tutat eller pekat på huvudet i mindre vänliga gester men oftast nöjer jag mig med att svära, skrika idiot med mera och jag beter mig inte som de här galningarna i alla fall...
 
 
:D

Kommentera här: