Morgongröt med salt och kanel

En gång i tiden fick barnen i förskolan kanel och socker på sin gröt, sen kom man på att socker var skadligt så nu är det enbart kanel som gäller.

Därför blev jag så förvånad idag, jag arbetar på jouröppet denna veckan och är alltså på en helt ny förskola utan ordinarie personal. Jag frågade i köket efter sylt till gröten och kocken svarade att de har kanel och socker på avdelningen. Socker?! I alla fall så hittade jag till slut kanel och ett glas med "socker" och en sked i, som jag ställde fram till barnen.
 
Alla tog glatt för sig men en konstig tystnad spred sig så småningom runt bordet och när jag smakade på min gröt förstod jag varför, fy tusan så salt det var! Ugh så salt! utbrast jag och samtliga barn runt bordet höll med.
 
Det visade sig att det inte alls var socker i glaset utan salt!
 
Det var bara att hysta gröten och hämta ny. Jag misstänker att barnen berättar hemma om sin tokiga fröken som ställer fram salt till gröten men kollegorna fick sig i alla fall ett gott skratt :)
 
 
Sensmoral: Strössla aldrig din gröt med okända vita kristaller
 
1 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Haha åh, det misstaget har jag också råkat göra fast tvärtom! Mina pommes var inte riktigt lika goda efter att ha blivit sockrade ;)

Svar: haha det kan inte ha varit gott!
wildvuxen.blogg.se

Kommentera här: