Jordbävning!

 

Det dånade som åskan och jag tänkte inte nu igen och såg framför mig hur jag skulle behöva krypa runt och dra ur alla sladdar, sen tänkte jag bomb?, sen tänkte jag exposion i Göteborg men... dånet bara fortsatte och fortsatte och liknade egentligen inget annat jag har hört...

Barnen ropade "mamma vad är det där" men jag hade inga svar, det kändes som om det pågick i evigheter men det varade ca 20 sekunder. Det var en jordbävning
något jag aldrig har upplevt. Vi bor så pass långt ifrån att vi inte kände några skakningar men det var det konstigaste ljud jag nånsin hört, den mätte 2.8 på richterskalan och jag funderar, om en sån liten jordbävning kan låta så mycket hur låter då inte de större? 
1 Skogsraah ☾:

skriven

Fy vad läskigt!

Svar: ja det var det faktiskt, kändes skumt
wildvuxen.blogg.se

Kommentera här: